17 Ekim 2015 Cumartesi

Sefiller-Victor Hugo

Selamlarrr size gelsin haftasonundan

Epeydir kitap konusu paylaşamıyorum.Haliyle bu da beni rahatsız ediyor.Sebebine gelecek olursak evet okuyamıyordum.KPSS öyle bir bıktırdı ki elime kitap alasım gelmiyordu.Sınavdan sonra okuyabildiğim ilk kitap olur Sefiller.Hoş hala daha bi bıkkınlık söz konusu ama;ince ince kitaplarla eski hızıma dönmeyi planlıyorum.


Ben ne yazık ki seneler önce kısaltılmış versiyonunu almışım.Onu okudum şimdilik fakat; uzun versiyonunu da alıp okumayı düşünüyorum.Benim kitap anlayışım günlük kolay anlaşılır kitapları okurken bana bir şeyler katacağına inandığım klasikleri pas geçmemek.Hatta diyebilirim ki popüler kitaplardan çok klasik dönem kitapları daha çok ilgimi çekiyor.

Neyse çook uzattım.Gelelim kitabın konusuna.Okumadıysanız umarım bir fikir olur.

Kitabın ana kahramanı Fransa'da hapishaneden yeni çıkan kürek mahkumu Jean Valjean'dır.Hapishaneden çıkınca yeni bir hayat için adım atmaya çalışır.Fakat kürek mahkumları hoş karşılanmaz.Bu yüzden gittiği tüm kapılardan geri çevrilir.Onu tek kabul eden kasabanın piskoposudur.Bir gece orda konaklar.Fakat hayat en başından beri o kadar kötü davranmıştır ki Jean Valjean'ın tüm duyguları adeta elinden alınmıştır.Bu yüzden ona tek iyilik yapan kişi olan piskoposun gümüş şamdanlıklarını çalmıştır.Bu kadar ağır bir yükle kaçması uzun sürmez.Yakalanır ve piskoposun evi önüne getirilir polisler tarafından.Fakat piskopos o kadar iyi kalpli bir adamdır ki şamdanlıkları kendisinin verdiğini söyler.Bu olay Jean Valjean'ı derinden etkiler.

Bu olaydan sonra Jean Valjean kimlik değiştirerek iş hayatına atılır ve kısa sürede başarılı,halk tarafından sevilen saygın ve zengin bir kişi olur.Fakat geçmişi peşini bırakmaz.Zabıta Javert onu tanır ve peşini bırakmaz.Jean Valjean şanını,saygınlığını terkederek yeni bir hayat kurar.

Tüm bu olaylar olurken Fantine adında bir kadınla karşılaşmış ve ona bir söz vermiştir.Fantine ölmeden önce ona kızı Cosette 'i getirecektir.Fakat ne yazık ki Fantine kızını göremeden hayata veda etmiştir.Jean Valjean bu kaçışları sonucu tesadüfen küçük Cosette'le karşılaşır ve onu acısamız Thernadierlerin elinden kurtarır.Böylece hayattayken Fantine'e verdiği sözü tutamayan Jean Valjean şimdi sözünü tutma fırsatı bulur.Bu küçük kıza sahip çıkar.Adeta kendi kızı olarak benimser ve onunla beraber Javert'ten kaçarak yeni sokaklarda yeni hayatlar kurarlar.

Jean Valjean kızı o kadar benimsemiştir ki ömrünün sonuna kadar yan yana baba-kız olarak yaşayacaklarını düşünür.Fakat Jean Valjean'ın göremediği bir ey vardır.Cosette büyümektedir ve duyguları gün yüzüne çıkmaktadır.Parkta gördüğü Marius'a aşık olmuştur.Her gün bu yakışıklı adamı düşünmektedir.Aynı şekilde Marius da Cosette' e aşıktır.Neyse uzaktan bakışmalar son bulur ve aşıklar birbirlerine açılır.Akşamları gizlice Cosettelerin bahçede buluşurlar.Jean Valjean durumun farkındadır ve bu adama içten içe sinir olmaktadır.

Bu sıralarda ülkede olaylar patlar ve ihtilal başlar.Marius da bu ayaklananların arasındadır.Cosettele ayrı düşerler.Olaylar sırasında Marius yaralanır.Onu kurtaran Cossette'in mutluluğunu düşünen Jean Valjean'dır.Yaşına göre oldukça çevik ve güçlü bir adamdır Jean Valjean.

Marius kurtulduktan sonra olaylar başka yönde ilerler.Bu arada Marius onu kurtaranın Jean Valjean olduğunu bilmez.

Amma çok konuştum.Nerdeyse sonunu söyleme kıvamına geldim.Neyse daha fazla konuşmayayım merak ediyorsanız kitabın devamını okuyun.

Bana soracak olursanız kitap duygu yüklü ve size dönemi yansıtan tipten.Yani okunması gereken bir eser.Bazıları kitabı ağır bulsa da herkesin kitaplığında olması gereken bir klasik.


Mutlu Haftasonları:) 



PAYLAŞ

Benzer Yazılar

Sefiller-Victor Hugo
4/ 5
Oleh
>

Cep telefonunda yorumları görebilmek için telefonu yan çevirmeyi unutmayın :))

E-Posta Aboneliği

Yeni yazılarımdan hemen haberdar olmak için ücretsiz e-posta abonesi olun.